Uit de buurt

Ingrid 17 februari 2022
Dit boek kreeg ik met Nieuwjaar van een goede vriendin omdat het verhaal zich afspeelt waar ik woon. Heel herkenbaar als men aan het lezen is maar toch enkele details ontdekt die niet kloppen. Spijtig want dan blijft de aandacht daar op gefocust.
De proloog is heel mysterieus maar achteraf is het toch onmisbaar om het verhaal te begrijpen. Korte hoofdstukken waarin de lezer details ontdekt die naar de oplossing leiden. Het is heel filmisch geschreven op het randje van luguber. De verklaring voor de titel ontdekt men pas nadat 2/3 van het boek gelezen is en dat vond ik een pluspunt. Het einde is verrassend maar er is een opening voor een mogelijk vervolgverhaal en daar kijk ik wel naar uit.

Meer recensies van Ingrid