Onverwerkt verleden

Ingrid 11 december 2022
Charlotte Link is de dochter van de Duitse schrijver en journalist Almuth Link. Op 16-jarige leeftijd schreef Link haar eerste roman, Die schöne Helena, die op haar negentiende werd uitgeven. Link schrijft zowel moderne romans als psychologische thrillers. Naast haar schrijven is Link actief bij de dierenorganisatie PETA, waar ze zich inzet voor straathonden in Turkije en Spanje.
Het boek Minnaar is het vierde deel uit de serie rond rechercheur Kate Linville maar kan apart gelezen worden.
In het holst van de nacht rijdt een jonge vrouw in haar eentje door het verlaten gebied van de Yorkshire Dales. Het is een koude decembernacht, en het sneeuwt. De volgende ochtend wordt haar lichaam gevonden in de ingesneeuwde auto.
Kate Linville wordt op de zaak gezet en ontdekt al snel dat de vriend van de vrouw ook verdwenen is, en dat er een verrassende connectie is met een beruchte cold case na de sporenanalyse waar DNA van de dader ontdekt wordt.
Ze weet de lezer te boeien door de spanning op te bouwen en meerdere verhaallijnen te combineren die uiteindelijk allemaal tot de oplossing leiden. Wisselwerking tussen verleden en heden trekt de lezer mee en de korte hoofdstukken tussendoor waarbij je deelgenoot wordt gemaakt van de gedachten van iemand. Hier werd ik eerst op een dwaalspoor gebracht en dacht dat het met de verhaallijn uit het verleden te maken had maar uiteindelijk ontdekte ik dat de auteur hier stiekem hints naar de oplossing gaf.
Het boek is zeker vier sterren waard.

Meer recensies van Ingrid