De Patient

Jet Spanjersberg 10 februari 2023
Vincent de hoofdpersoon in het boek, heeft aardig wat tegenslagen in zijn leven, mede te danken aan zijn voorkeur voor sm.
eover van het boek verraad dat al een beetje en ook een rolstoel speelt een belangrijke rol in dit boek. Doordat Vincent ontslagen is, word hij de verpleger van moeder Peggy, die de ziekte ALS heeft. Peggy is de moeder van een vriend waar Vincent een geheim mee deelt.
Peggy praat met vincent via een spraakcomputer op haar rolstoel.
Ik ken jouw geheim, ik weet wat je met dat meisje deed.’ Wanneer Peggy deze woorden uitspreekt, slaat het hart van Vincent een slag over. Weet zijn patiënt wat hij al die jaren angstvallig probeerde te verbergen?

Op dat moment komt er in het verhaal meer vaart en beetje bij beetje begint het verhaal zich uit te rollen.
Ik miste zeker in het begin spanning en ook vond ik dat het te lang duurde voordat er wat ging gebeuren. Het verhaal kabbelde wat voort. Het laatste stuk van het boek word met veel meer snelheid geschreven en dat maakt dat ik het toch al bij al een aardig boek vond, zeker ook omdat het plot toch wel weer anders was dan dat ik verwachtte
De personen zijn wel goed uitgewerkt en er zitten geinige details in het verhaal.
Door de korte hoofdstukken leest het verhaal vlot. .
Eigenlijk vind ik 3 sterren net te weinig maar 4 weer net te veel.

Meer recensies van Jet Spanjersberg