Noodlot

Jet Spanjersberg 20 augustus 2020
Het slaperige dorpje Vierschoten staat op zijn kop als de Postcodeloterij-hoofdprijs op zijn enige postcode valt. Journalist Evy Benders ziet er meteen een prachtig artikel in en ze besluit een paar dagen bij haar oom, een Vierschotenaar, te gaan logeren.

Omdat Vierschoten een klein dorp is zijn er winnnaars en verliezers. De een praat niet met de ander, jaloerse gedachten over de buren etc.Ookal krijgt Evy het advies om te stoppen met spitten in het verhaal rondom de winnaars en verliezers van het postcodeloterij lot, ze blijft doorgaan.
Ik vond het verhaal leuk geschreven, zeker herkenbaar omdat ik zelf in een klein dorp in Portugal woon en hier ook mensen niet met elkaar praten en ruzie maken. Verder vond ik dat Marlen het verhaal schreef alsof ik tegenover haar zit en ze het verhaal aan mij verteld.
Als thriller vond ik het iets minder, niet heel spannend was het voor mij. Het einde leek wat afgeraffeld. Maar omdat ik er wel leesplezier aan heb beleeft geef ik het een 3,5 uit 5.

Meer recensies van Jet Spanjersberg