Een sprookje in stripvorm

Jos Josso 06 april 2021
Graphic Novel dekt meer de lading dan de term stripboek, het klinkt ook stoerder. Hoe je het dan ook noemt, een boek als dit hoort in iedere bovenbouwklas van een basisschool te staan tussen de gewone 'novels'. Kinderen die meer moeite hebben met lezen hebben ook recht op boeken, en kinderen die dol zijn op lezen, mogen ook fraaie graphic novels lezen. Dus af en toe en hier en daar een stripboek of graphic novel in iedere klas is een must (als we toch Engelse termen gebruiken). Het verhaal van ' de prins en de naaister' is een sprookje; de tekeningen houden het midden tussen de tekenstijl van Morris (Lucky Luke) en Walt Disney. Zonder dit oneerbiedig te bedoelen overigens. Het is mooi verbeeld en sober verteld, een aanwinst in iedere klassenbibliotheek.

Meer recensies van Jos Josso