Zijn er al boeken van Robotham verfilmd?

Jos Josso 19 juni 2023
Zijn er al boeken van Michael Robotham verfilmd? Het moet haast wel, want wat schrijft deze man beeldend; ik zie de scènes voor me. Ik ben fan geworden van Robotham vanwege zijn beeldend taalgebruik en zijn humor. En van zijn ingenieuze intriges. Ook zijn beeldspraken zijn origineel en treffend. Ik waag me niet aan het citeren van zijn fantastische metaforen - ik heb het boek geluisterd en kan niet makkelijk terugbladeren. En om nou weer het hele boek terug te luisteren ... - Ik zal de volgende keer direct een aantekening maken, maar ik raad iedereen die van 'spannende boeken' houdt aan: lees of luister zijn boeken. Zijn personages zijn levensecht. Het ene boek is beter dan het andere; dat kan ook niet anders. Het eerste deel (De Verdenking) vond ik beter dan dit boek, maar desondanks zou ik dit boek niet hebben willen missen. Ik hoop dat ik nog veel boeken van hem niet ken, maar, die stapel wordt wel steeds dunner helaas. Laat Robotham nog vele boeken schrijven.
En laat Wilbert Gieske nog veel boeken voorlezen, want hij behoort to mijn topvertellers.

Meer recensies van Jos Josso