De trucs van een schrijver

Jos Josso 28 januari 2023
Line Wisting is natuurlijk een onuitstaanbaar wicht, die snuffelt in zaken waar de politie zich mee bezig zou moeten houden. Maar toch krijg je als lezer een zekere sympathie voor haar. Net als voor haar vader. Deze wordt ervan beschuldigd, 17 jaar geleden, een moordonderzoek te hebben gemanipuleerd. In elk geval zou hij ervoor verantwoordelijk zijn geweest. Iemand had bewijsmateriaal vervalst zodat de vermoedelijke dader zijn straf niet zou ontlopen. Line Wisting krijgt van haar leidinggevende te horen dat dit morgen op de voorpagina van de krant zal komen te staan. Ondertussen wordt een moord gepleegd op Johan Ravnsberger. Line Wisting is doortastender dan de politie en bijt zich vast in dit onderzoek met de bedoeling de scoop over haar vader van de voorpagina te verdringen.
Wisting pakt de oude moordzaak op en gaandeweg worden beide zaken opgelost. Enigszins 'toevallig' moet ik erbij zeggen. En er gebeurden ook vreemde dingen die verder niet werden besproken of uitgelegd. Wat deed bijvoorbeeld de oud-collega van Wisting ineens tot tweemaal toe op een bepaalde plaats? Ook dat is wat toevallig. Het zijn de trucs van een schrijver om de spanning erin te houden en de oplossing nog niet prijs te geven. Ik geef ook niet meer prijs. Ga het lezen, of nog beter: luisteren.
Een boeiend en meeslepend verhaal en uitmuntend voorgelezen door Frank Rigter, die van mij 5 ***** ervoor krijgt.

Meer recensies van Jos Josso