Een aangenaam luisterboek

Jos Josso 11 maart 2024
Als ik zie dat een boek drie sterren (of meer of minder) heeft gekregen, vraag ik me soms af wat daarvan de reden is. Ik deel ook sterren uit zonder uitleg, want ik heb niet altijd tijd en zin om een recensie te schrijven. Soms ook vind ik het lastig om te verklaren waarom het geen vier sterren krijgt, al zit Hildur er dicht tegenaan. De personages zijn interessant en komt goed tot leven in dit verhaal. De geschiedenis van de twee verdwenen kinderen intrigeert en het spoor dat Hildur volgt naar deze nooit opgehelderde zaak is geloofwaardig, maar - en dat kost toch een halve ster - wordt wat mij betreft een beetje tussen neus en lippen (niet) opgelost.
De geheimzinnige moorden op een aantal mensen die ogenschijnlijk niets met elkaar gemeen hebben is ook intrigerend, maar wat deze slachtoffers gemeen hebben komt een beetje over als een goocheltruc. Het is niet ongeloofwaardig, het zou ook zomaar een motief kunnen zijn dat iemand tot moorden aanzet, maar doet een beetje afbreuk aan het verder goed vertelde verhaal. En uitstekend voorgelezen door Karin Douma.

Meer recensies van Jos Josso