Luchtig moordraadsel

Jos Josso 03 augustus 2020
'Leuk' is niet een term die ik snel zal gebruiken, maar goed beschouwd past deze term uitstekend op "Russisch voor beginners' van Biebau. Het verhaal is goed bedacht en de plot is, voor iedereen die het Russisch niet beheerst, verrassend.
Maarten, Diederik en Lore ontmoetten elkaar tijdens een cursus Russisch. Maarten is de zoon van de baas van een bedrijf, een zoon die zich eigenlijk nooit echt heeft verdiept in wat werken nu eigenlijk inhoudt, maar als het bedrijf wordt overgenomen moet hij zich van zijn beste kant laten zien. Hij lijkt niet echt een 'beste kant' te hebben, maar hij wordt verondersteld Russisch te leren ten bate van het bedrijf. Diederik en Lore zijn een stel, maar Maarten voelt zich al snel aangetrokken tot Lore, evenals trouwens de cursusleider Pavel.
Het verhaal wordt vlot verteld en de taalkwesties die aan de orde komen dienen zo goed als allemaal om de plot vorm te geven.
Kortom een aangenaam verhaal.

Meer recensies van Jos Josso