Een prachtig meesterwerk!

jufannesophie 13 augustus 2020
B is van badlaken waarop een broccoli in badpak de blauwe bergen bewondert, terwijl op de bloemetjesbank een broccoli in bikini hun bloemkooltje in zijn buggy bekijkt.

T is van tandarts - een teckel - die met een tang een tand trekt van een tyrannosaurus rex terwijl zijn toegewijde tandartsassistent - een tapir - toekijkt.

Alle letters van het alfabet en hun oneindige mogelijkheden vind je in dit prachtige boek vol verrassende vondsten.

Wat heb ik uitgekeken naar dit boek! Het hele idee sprak mij, als groep 3 juf, ontzettend aan. En al helemaal omdat Charlotte Dematons (onder andere bekend van de boeken ‘De gele ballon’ en ‘Nederland’ hem heeft gemaakt. Wat kijk ik er naar uit om met dit boek aan de slag te gaan in de klas, de ideeën blijven komen in m’n hoofd! Alle letters die we leren komen terug in dit prachtige zoek- en kijkboek. En hoe! Charlotte is ontzettend creatief geweest in het zoeken naar dingen om uit te beelden met de desbetreffende letter. Zelfs de moeilijke letters Q, X en Y zijn op een geweldige manier verwerkt in het boek.
In totaal staan er wel 3000(!) woorden verbeeld in dit boek. Kun jij ze allemaal vinden?

Elke letter is verdeeld over 2 grote bladzijdes vol met tekeningen. Al zoekend leert je kind op een ontzettend leuke manier zoveel nieuwe woorden! Ook zijn de letters zelf te vinden in de tekeningen, maar die moet je wel snel vinden, voor de dief er mee vandoor gaat!

Lukt het je niet om alle woorden te vinden, of vind je het gek dat er een slang bij de A staat getekend? Je kunt een app downloaden waarin je alle antwoorden kunt vinden.

Een ongelooflijke aanrader!

Meer recensies van jufannesophie