Ballonvaart

Julie Van Cauteren 10 oktober 2019
Ik heb dit boek gelezen voor een leesclub bij thrillerzone. Ik wilde dit boek zo graag lezen, omdat het iets te maken had met een ballonvaart. Ik had nog nooit een boek gelezen met zulke gebeurtenis in het verhaal. Het 2de aspect dat mij aansprak, was het feit dat het een thriller was. Een genre dat ik niet zo veel lees en waar ik toch af en toe wat meer wil van lezen. Sharon Bolton was voor mij ook een onbekende schrijfster. Ik had nog geen boeken van haar gelezen.

Het boek begint met een ballonvaart bij zonsopgang. Een prachtige, unieke ervaring tot er zich op de grond een moord afspeelt. Na een tijdje stort de ballon neer en komt het verhaal echt op gang. Wat hebben de 13 passagiers gezien, dat ze eigenlijk beter niet gezien hadden….

Het verhaal speelt zich af op enkele dagen tijd. Maar door de terugblikken naar het verleden leer je de hoofdpersonages heel goed kennen. Zo krijg je een heel goed zicht op het leven van de zussen Jessica en Isabel. Je krijgt een duidelijk beeld hoe Isabel leeft in het klooster. Patrick Faa, is een speciaal personage met een duister kantje. Maar ook hier speelt zijn verleden een heel grote rol. Net zoals bij de personeelsleden van de politie die we tegen komen in het verhaal.

Het boek bestaat uit 3 delen. In het eerste deel maak je kennis met alle personages en verhaallijnen. Dit vond ik in het begin wel heel veel informatie waardoor het boek voor mij wat trager las. Eens we aan deel 2 komen, leest het vlotter. Met een enorme plottwist bij deel 2, vlieg je door deel 3. Dan laat het verhaal je helemaal niet maar los. Het plot geeft een heel verrassende wending aan het verhaal, maar stopte voor mij te abrupt. Ik had nog enkele hoofstukken willen lezen.

Het boek is geschreven met korte hoofdstukken. Hierdoor leest het boek voor mij ook vlot. Sharon Bolton beschrijft de omgeving en gevoelens van de personages heel goed. Hierdoor kan je je perfect inleven in het verhaal en maakt dit het verhaal waarheidsgetrouw.

Ik zou het boek echt aanraden. Een spannend verhaal met een plot dat je niet ziet aankomen, maar waardoor wel alle puzzelstukjes mooi in elkaar vallen.

Meer recensies van Julie Van Cauteren