Winter in de B&B

Julie Van Cauteren 13 november 2021
Ik heb dit boek gelezen voor een leesclub bij thrillerzone. Ik heb me voor deze leesclub ingeschreven, omdat de voorgaande boeken die ik las van Kaat De Kock me altijd wel aanspraken.

Hanne woont in de stad en heeft een hekel aan haar job. Ze krijgt te horen dat ze een vakantiehuis heeft geërfd in de Ardennen. Het vakantiehuis is groter dan ze dacht. Ze gaat er samen met haar moeder een B&B van maken. Hanne doet er alles aan om de mensen uit de buurt te leren kennen. Maar dat is niet altijd makkelijk.

Het is een echt feelgood boek. Een romantisch boek met af en toe een onverwachte wending, waardoor het boek niet voorspelbaar wordt.

Er wordt ook een actueel thema aangehaald. #metoo heeft hier in België heel hard geleefd. Hier wordt op een subtiele manier in het eerste deel van het boek naar verwezen. Het onderwerp heeft zeker niet de bovenhand in het verhaal, maar wordt toch aangehaald. Wel fijn dat zo’n thema’s “luchtig” aan bod komen.

Het boek bestaat uit drie delen. Elke nieuw deel wordt duidelijk weergeven in het boek. Telkens als er een nieuw deel komt, maak je een sprong in de tijd. De overstap van deel 2 naar deel 3 had voor mij iets uitgebreider mogen zijn. Er is in die tijd naar mijn gevoel heel veel gebeurd. Het boek bestaat uit korte hoofdstukken. Bijna elk hoofdstuk is voorzien op het einde van een mooie tekening die perfect past bij de cover van het boek. Dit vind ik een mooi extraatje aan het boek.

Het boek is zalig om te lezen in de zetel onder een dekentje met iets warms om te drinken. Door de beeldende schrijfstijl van Kaat De Kock, waan je je zo in de Ardennen.

Dit boek is het eerste deel van een feelgoodreeks over een B&B. Ik ga zeker de volgende delen van deze reeks lezen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met Hanne en de andere personages.

Meer recensies van Julie Van Cauteren