Minder bekend Parijs

Kate 06 januari 2020
Toen ik aan deze reisgids begon, was ik helemaal enthousiast. Maar halverwege, begon de irritatie van deel twee over het minder bekende Parijs.

Even goed doorlezen vóor publicatie had nogal wat slordige taal- en drukfouten kunnen voorkomen. De opzet komt ook rommelig over. Het is ook geen makkelijk in de hand te houden gids die je even in je bagage meesleept. Wel lekker om in te neuzen voordat je richting Parijs gaat.

Achterin een handig overzicht van briljante websites die je verblijf veraangenamen en toen ... Ja, toen begon het opeens op te vallen dat al die wandelingen en al die tips en een groot deel van de inhoud gewoon geplukt is van al die websites en vertaalt of herschreven is om Belgische en Nederlandse toeristen op weg te helpen die het Frans niet beheersen of die websites nog niet kennen ... Tja: ook een manier om 'ambassadeur voor Parijs' te worden.

Leuk boek om in te bladeren thuis. Wat zeker klopt en wat iedereen weet die met Fransen en Franse expats om gaat: het merendeel van de Fransen is echt super aardig, super behulpzaam en veel vriendelijker dan de reputatie die ze hebben. Maar ja: niet alle Nederlanders eten elke dag aardappelen, lopen op klompen, zijn dol op kaas etc etc etc.

Meer recensies van Kate