Een nieuwe blik op science fiction

Kersentaart 07 april 2021
Ik heb de boeken van Rivers Solomon al een tijdje op mijn leeslijst staan. Ze werden aangeraden als een nieuwe wind in science fiction. Dat is zeker een vaststelling die klopt.
Het boek is nog niet naar het Nederlands vertaald dus heb ik het in het Engels gelezen. Ik lees veel in het Engels maar ik had in dit boek moeite om alles in één keer te begrijpen, maar met een beetje extra concentratie was het goed te doen. Het boek gooit je midden in het verhaal zonder heel veel uitleg maar dat vind ik vaak wel fijn. Het ruimteschip is heel goed uitgedacht en je kunt merken dat de auteur veel nagedacht heeft over hoe het zou werken. Ook de sociale hiërarchie was goed uitgedacht en waar de inspiratie ervoor vandaan komt is niet moeilijk te achterhalen.
Het uiteindelijke verhaal zelf vind ik echter niet zo origineel, maar ik heb dan ook vrij veel van dit soort boeken gelezen. Ik zou dit boek zeker aanraden voor mensen die een keer iets anders willen lezen binnen het science fiction genre.

Op het moment van schrijven is het boek beschikbaar via Kobo Plus.

Meer recensies van Kersentaart