Niet helemaal het boek dat ik verwachtte

Kersentaart 23 mei 2021
Ik hou van boeken die zich in de nabije toekomst afspelen en van boeken over mensen die van de natuur houden. Ik had dit boek al een aantal keer voorbij zien komen en zag positieve recensies over het tweede deel. Daarom heb ik hem eindelijk van de bibliotheek geleend.
De drie verhaallijnen zijn die van Tao, een vrouw die leeft in het China van de toekomst. Zij beleeft de wereld zoals hij is zonder bijen. De tweede verhaallijn is van George, die zich verdiept in verschillende manieren om bijen te houden. De laatste verhaallijn is van William, een imker die in 2007 leeft.
De hoofdstukken in het boek zijn erg kort en om de beurt komt één van de perspectieven aanbod. Dat maakt dat het boek makkelijk leest maar dat betekent dat je per hoofdstuk niet zo veel over de hoofdpersoon te weten komt. Het voelt alsof het verhaal stopt voordat het echt onderweg is.
Daarnaast vond ik het verhaal zelf erg voorspelbaar. Ik kon vanaf het begin zien waar elke verhaallijn naartoe zou gaan. Er was daarnaast niets qua proza of filosofie wat mijn gedachten bij het verhaal konden houden. Ik vrees dus dat ik het verhaal niet aanraad aan anderen.

Meer recensies van Kersentaart