Seksisme beïnvloedt de wereld om ons heen

Kersentaart 07 april 2021
Ik hou van non-fictie boeken over feminisme en dit boek werd mij sterk aangeraden, dat was zeker terecht.
Het boek bespreekt op welke manieren vrouwen last hebben van misogynie en wat de samenleving doet om dit te versterken. Ze bespreekt bijvoorbeeld hoe vrouwen anders worden behandeld door medische professionals (zelfs als die professionals zelf vrouwen zijn) en wat voor reactie de media heeft als een jonge knappe acteur beschuldigd wordt van seksueel misbruik.
Het is wel goed om te weten dat de schrijfster uit Amerika komt. Een aantal van de voorbeelden die zij gebruikt zullen voor de Nederlandse lezer niet altijd bekend zijn. (Een aantal minder bekende acteurs en politici wordt als voorbeeld gebruikt) Dat betekent niet dat de systemen die zij beschrijft bijvoorbeeld geen invloed hebben op de samenleving in Nederland.
Het belang van dit boek is het bespreken van ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Want als we de verschillen niet zien kunnen we er ook niets aan doen. Alleen door te protesteren kunnen we iets veranderen. Ik raad dit boek dus zeker aan voor mensen die een beter beeld willen krijgen van seksisme.

Meer recensies van Kersentaart