Leuk voor een vrouwenblad

Kersentaart 16 juni 2021
Dit is een boek van een journaliste die per ongeluk geen kinderen heeft. Dat is niet de enige situatie waar over gesproken wordt maar wel het uitgangspunt. Het leest als een vrouw die voor het eerst in haar leven niet aan verwachtingen voor vrouwen voldoet. Haar belevingswereld (40 plus, werkt voor vrouwenbladen, sterk verlangen naar een kind (gehad)) komt zo niet overeen met die van mij dat de anekdotes me niet zo veel zeiden. Maar de praktische informatie in het boek was wel interessant. Doordat het boek zo sterk vanuit deze ervaring geschreven is, denk dat daarmee een grote doelgroep gemist wordt.
Ik denk dat ik een beetje (academische) diepgang en een kritische/analytische blik miste. Waarom liggen deze verwachtingen op vrouwen en waarom is dit anders dan binnen andere culturen/landen? Ook lijkt de auteur een beetje bang voor het feminisme en het label feminist.
Met de boodschap ben ik het wel helemaal eens en ik zou anderen (met kinderen) zeker aanraden om het te lezen.

*Op het moment van schrijven is dit boek beschikbaar bij de Online Bibliotheek als Eboek en Luisterboek

Meer recensies van Kersentaart