Een spannend audiodrama

Kersentaart 07 april 2021
Dit boek werd mij aangeraden omdat de schrijver uit Zuid-Afrika komt en ik opzoek was naar thrillers in andere delen van de wereld (dan Noord-Amerika of Nederland).
Dit boek is echter geen thriller maar een post-apocalyptisch verhaal. Een virus heeft de mensheid grotendeel uitgeroeid. Vorig jaar rond deze tijd had ik dit boek niet moeten lezen maar tegenwoordig kan ik het weer aan.
Wat zo gaaf is aan dit boek is dat het tegelijk een moordmysterie en een memoires is over de vader van de schrijver. De schrijver is op het moment dat het allemaal gebeurt een puber maar hij vertelt ons het verhaal nu hij volwassen is. Dat betekent dat hij reflecteert op zijn eigen acties en kritisch is op hoe hij toen dacht. Dit was heel verfrissend om te lezen na iets te veel Young Adult boeken.
Ik hou van spannende post apocalyptische boeken, boeken met een interessante vertelstructuur en die plaatvinden op een ongebruikelijke plek. Dit boek was dus absoluut een schot in de roos.
Het luisterboek dat ingesproken is door Sander de Heer was ook ontzettend goed . Het voelde alsof ik naar een spannend audiodrama/hoorspel aan het luisteren was. Ik vond het jammer dat het boek uit was.
Ik raad dit boek dus zeker aan aan mensen die een origineel post apocalyptisch boek willen lezen.

Op het moment van schrijven is het luisterboek van Koorts beschikbaar bij de online bibliotheek,

Meer recensies van Kersentaart