Dit is waarom ik alleen vrouwelijke auteurs lees

Kersentaart 13 september 2020
Dit boek werd mij aangeraden als boeken tip, maar ik was vergeten te zeggen dat ik liever vrouwelijke auteurs lees. De problemen die ik heb met het boek komen denk ik voort uit het feit dat het geschreven is door een (Franse) man. Alle vrouwen worden uitvoerig beschreven en er wordt verteld of de hoofdpersoon ze al dan niet aantrekkelijk vindt. Volledig onnodig voor het verhaal en zorgt ervoor dat de hoofdpersoon een engerd lijkt.

Letterlijke quotes uit het boek:
'Misschien had ze op verborgen plekjes nog wel meer sieraden, in haar navel, haar tepels of haar geslachtsdeel, hij had daar weleens over gelezen.' De aanleiding voor deze gedacht is een kleine neuspiercing. Dit gaat over een collega waar hij een paar interacties mee gehad heeft en die nul interesse in hem getoond heeft.
'Merkwaardig genoeg had Samira een volmaakt lichaam, maar ze had het lelijkste gezicht dat Servaz ooit gezien had.' Dit gaat over de allereerste niet 100 procent witte persoon die we tegenkomen, geen super goed teken.
Ik zou dit kunnen tolereren als de hoofdpersoon een engerd moet zijn of een onbetrouwbaar perspectief maar dat is jammer genoeg niet het geval.

Meer recensies van Kersentaart