Kimberly 03 september 2020
Toen ik zag dat dit boek uitkwam wilde ik hem eigenlijk meteen al lezen, want alleen die cover is al prachtig. Het verhaal leek me ook heerlijk om te lezen, en ik ben zo blij dat ik dit boek heb gelezen, want het is nu zeker een van mijn favorieten.

Cinder & Ella gaat over Ella die bij een auto-ongeluk haar moeder is verloren en zelf zwaargewond is geraakt. Ella moet bij haar vader en zijn nieuwe gezin gaan wonen, inclusief twee stiefzussen. Ella heeft sinds het ongeluk niet meer met haar blogvriend Cinder gesproken, en ze mist hem. Wat Ella niet weet is dat haar Cinder de hotste acteur van Hollywood is, en haar ook mist.

Wauw wat een boek! Ik vond dit zo’n fijne young adult om te lezen, heerlijk romantisch maar toch niet te. Natuurlijk kent iedereen het bekende sprookje Cinderella, maar dit boek had voor mij toch echt wel een aantal verrassingen.

De emoties van Ella worden in dit boek zo goed beschreven, je leeft met zowel Ella als ‘’Cinder’’ enorm mee. De spanningen in het boek worden zo goed opgebouwd dat je niet anders kan dan te hopen dat Cinder & Ella hun happily ever after krijgen. Ik vond het best wel heftig om te lezen hoe gemeen en kwetsend mensen zijn tegen Ella, na alles wat ze heeft meegemaakt. Maar ondanks dit alles blijft Ella een ongelofelijk sterk personage.

Het boek leest echt enorm snel, je vliegt door de bladzijdes heen. Dit is vanaf nu een van mijn favoriete young adult boeken, en ik kan niet wachten om het vervolg te gaan lezen!

Meer recensies van Kimberly