Zeer spannend debuut

Kimberly R. 01 december 2019 Hebban Team
De opbouw van het verhaal verloopt prettig. Het perspectief wisselt tussen de politie en de dader. Hierdoor weet je wel direct wie de dader is, maar de motieven blijven lang onduidelijk. Normaal vind ik het jammer als ik niet zelf kan raden wie de dader is. Echter was het in dit verhaal helemaal niet storend.

De stijl leest erg makkelijk. Er worden geen moeilijke woorden gebruikt en (politie) termen worden toegelicht. Door de manier van schrijven leest het heel snel en makkelijk weg en word je ook super snel al in het verhaal getrokken. Wel waren sommige details erg “ranzig”. Dat ik bijna de pijn kon voelen van de slachtoffers. Erg goed geschreven natuurlijk, maar ook wel een beetje naar om te lezen.

De personages voelen voor mij heel realistisch aan. Niet alleen positieve punten worden belicht, maar ook de mindere punten van de karakters worden benoemd. Zo krijg je een volledig beeld. Ik kon de schotse accenten bijna horen, zo goed is de sfeer van het land en personages beschreven.
Verkrachting is een belangrijk thema en rode lijn door het verhaal, ook onderdrukking van de vrouw. En zoals in veel thrillers ook het psychologische element van de spanning, maar ook van de (zieke) geest van de dader.

Het boek heeft mij zeer vermaakt en ik zou het ook zeker aanraden. Je moet geen zwakke maag hebben voor sommige van de details. De volgende delen staan al op mijn wil ik lezen lijstje!

Meer recensies van Kimberly R.