Het lezen waard!

kim.leest 08 augustus 2023
Kato wordt 30 en dat gaat ze met haar vriendinnen Fleur en Svetlana vieren in Spanje. Groot feest, ware het niet dat Kato niet zo blij is met haar huidige leven. Ze is namelijk single en net ontslagen. Ze verlangt immers ook naar een stabiel leven met een partner en een job, net zoals haar vriendinnen...

In het eerste deel vertoeven we met de drie vriendinnen in Spanje. Behalve de klassieke zonnige scènes, krijgen we ook wat culturele uitjes in de omgeving te lezen. In Spanje beramen Fleur en Kato ook de plannen om een leuk patisseriezaakje te openen.

In het tweede deel keren we terug naar België. De opbouw van de zaak is in volle gang en daarvoor is klusjesman Roan van harte welkom. De vlinders vliegen dan ook veelvuldig rond in Kato's buik. Één klein detail: Roan is bezet.

Het feelgoodgehalte is hier echt aanwezig. Het gezellige van een patisseriezaakje (zeg nu zelf, daar zwijmel je toch sowieso van weg) met een klassieke trope (ik verklap niet welke trope) maken van dit verhaal een echte feelgood.

Vorig jaar las ik Isa Moora's debuut 'Mimosa's, mocktails en mirakels'. Ik zag er toen veel potentieel in, en na het lezen van deze novelle kan ik enkel zeggen dat Isa Moora zo ontzettend gegroeid is in haar schrijven. Het vloeit mooier in elkaar over en ik heb niet het gevoel dat ik iets mis in het verhaal. Heel knap gedaan!

'Diva's, donuts en dromen' is een heerlijke feelgood die je helemaal doet wegzwijmelen. De schrijfstijl van Isa Moora is ontzettend gegroeid, waardoor het zeker waard is om deze novelle te lezen.

Meer recensies van kim.leest