'Huid tegen huid' leest bijzonder vlot!

kim.leest 07 juli 2023
'Huid tegen huid' is het tweede deel in de Caro Westerhof-serie van Anja Feliers. Caro heeft in deel 1 'Wat hij zei' ontdekt dat ze meer ziet dan iemand anders, ze ziet namelijk schimmen.

Nadat ze haar man Cas verloor, ontfermt ze zich nu over hun twee kinderen Loïs en Nouk. Af en toe praat ze nog met hem. Wanneer ze tijdens een zondagse wandeling een schim ziet, legt ze de link met het pas verdwenen meisje Romi Vanmulder. Ze licht rechercheur De Jong in, maar twijfelt zelf ook over wat ze gezien heeft. Heeft ze het bij het rechte eind en helpt ze zo Romi terug te vinden? Of ziet ze in de figuurlijke zin van het woord echt spoken?

Het verhaal is opgedeeld in drie delen. In het eerste deel is Caro aan het woord. In het tweede deel is er een wisselend perspectief tussen Romi, Rob, Valerie en Danny. Beetje bij beetje krijg je als lezer antwoord op wat er de dagen voorafgaand aan de verdwijning van Romi heeft plaatsgevonden. In het derde deel komen alle perspectieven samen en kom je echt te weten waar Romi nu is.

Ik hou van de schrijfstijl van Anja Feliers en dat is met dit boek niet anders. Ze heeft een fijngevoelige schrijfstijl en er staat geen letter of woord te veel of te weinig in het boek.

De verhaallijn is misschien wat te ver gezocht voor sommige lezers, maar anderzijds is het eens iets anders dan anders. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee.

'Huid tegen huid' is een spirituele thriller waarin de spanning niet hoog oploopt, maar die wel bijzonder vlot leest door de goede opbouw van het verhaal en de aangename schrijfstijl. Ik heb weer genoten van dit verhaal.

Meer recensies van kim.leest