Vijf sterren feelgood!

kim.leest 16 januari 2024
'Maretak' is het vervolg op 'Duinroos'. In deze serie gaan we naar Porlock Weir in het zuiden van Engeland. De Nederlandse Molly heeft de cottage van haar tante gekocht en is ondertussen helemaal gesetteld in het dorp.

Het verhaal begint al meteen onstuimig. De onhandige Molly maakt er een boeltje van. Haar vriend James laat na een voorval niets meer van zich horen en ook haar vriendin Celine kwetst ze enorm. Daarbovenop doet ze tijdens een veiling ten voordele van de plaatselijke sportclub een enorme aankoop. Maar of ze daar echt blij mee is, is nog maar de vraag. Lukt het Molly om haar leven weer op de rails te krijgen?

Hilde Veeren neemt je met haar vlotte schrijfstijl mee naar Porlock Weir. Je waant je meteen in een knus, gezellig, gemoedelijk Engels dorpje. De personages zijn daarnaast levensecht geschreven. Je sluit ze meteen in je hart. Ik heb een zwak voor Celine. Ik vind haar echt een leuk personage.

Wat ik ook heel leuk vind aan deze reeks, is het boekenschuurtje van Molly. Via deze verhaallijn geeft Hilde je vele boekentips mee. Wie de podcast van Liefteratuur met als gast Hilde heeft beluisterd, zal veel tips herkennen.

▪️ Vertelstem▪️
Dit verhaal is ingesproken door Susan Muskee. De fijne vertelstem van Susan past perfect bij dit verhaal. Het is een genot om naar haar te luisteren.

▪️ Conclusie ▪️
'Duinroos' was al een topper, maar 'Maretak' overtreft dat verhaal. Dit is zo'n fijn feelgoodverhaal. De vertelstem van Susan Muskee maakt het verhaal nog beter! Ik kijk nu al uit naar het derde deel. :-)

Meer recensies van kim.leest