Krachtig en meeslepend

kim.leest 08 september 2023
'Niet geboren op mijn verjaardag' is een indrukwekkend en hartverscheurend verhaal. Sam heeft al zo veel meegemaakt in haar leven, maar telkens weet ze overeind te komen en weer verder te gaan. Ze blijft niet bij de pakken neerzitten.

Het boek is onderverdeeld in drie grote hoofdstukken, waarin Sam over haar jeugd, haar zoektocht naar haar biologische familie in Sri Lanka en haar leven nu vertelt. In die grote hoofdstukken zijn er telkens kortere hoofdstukken of fragmenten.

De schrijfstijl is vlot, krachtig en meeslepend. Door deze stijl lijkt het alsof je op de thee zit bij Sam, wat alleen nog maar versterkt wordt door het audioboek.

Vertelstem:
Sam heeft haar boek zelf ingesproken. Ze heeft een aangename stem om naar te luisteren. Ze legt goed de intonatie in de zinnen. Ik heb graag naar haar geluisterd.

Meer recensies van kim.leest