Leuke novelle

kim.leest 24 september 2023
De vriendinnen Lara en Roos zijn op vakantie in Australië. Onverwachts varen ze mee met een meerdaagse tocht met het schip Lorelei. De bemanning bestaat onder andere uit Bart en Ties, ook Nederlanders. Al snel is de aantrekkingskracht tussen Roos en Ties groot. Ze maken lol, maar tijdens een ernstig gesprek loopt het uit de hand. Ze gaan elk op hun eigen 'walkabout' (een soort van bezinningsperiode of overgangsritueel tussen levensfases), maar hoe komen ze daaruit? Is de aantrekkingskracht groot genoeg of blijft het bij die ene herinnering?

De cover is passend bij het verhaal. Wanneer je het boek hebt gelezen, weet je perfect waarom er voor deze cover is gekozen.

Het verhaal wordt verteld vanuit de perspectieven van Roos en Ties. Daarnaast zijn er nog drie grote delen. In het eerste deel lees je meer over de meerdaagse tocht. Vervolgens splitsen de wegen van Roos en Ties in het tweede deel. In het derde deel komen de lijnen weer samen.

De schrijfstijl is vlot en luchtig. Het verhaal heeft een fijn feelgoodgehalte. De opbouw is ook prima. Helaas zijn er wel enkele taalfouten te vinden. De auteur geeft ook veel achtergrondinformatie over de Aboriginalcultuur. Dat vond ik interessant om te lezen.

Met de originaliteit en schrijfstijl verwacht ik nog meerdere verhalen van Brenda Kleinherenbrink. Ze heeft er aanleg voor. Mits hier en daar nog wat bijsturing, vooral op redactioneel vlak, is het laatste nog niet gelezen van deze auteur. :-)

Meer recensies van kim.leest