Dit smaakt naar meer!

kim.leest 11 juli 2023
'Ken mij niet' werd eerder al eens uitgegeven, maar De Crime Compagnie deed een heruitgave met een nieuw jasje voor de cover. Persoonlijk vind ik de huidige cover aantrekkelijker dan de eerdere cover.

Het verhaal begint meteen al mysterieus. Tessa is namelijk niet echt Tessa. Maar wie dan wel? Doorheen het verhaal kom je stilletjesaan te weten wie Tessa echt is. Naast dat je haar in het heden volgt, lees je ook dagboekfragmenten. In deze fragmenten vertelt Tessa wat haar is overkomen.

De structuur is nogal apart. Anders dan anders. Krantenartikels, dagboekfragmenten, het verhaal op zich,... Het lijkt/is een puzzel. In het begin was dit enorm wennen en raakte ik niet in het verhaal, maar uiteindelijk nam Nadine Barroso me wel mee. Het is ook knap hoe ze dit verhaal heeft opgebouwd.

De schrijfstijl is vlot. Door de korte hoofdstukken vlieg je doorheen het verhaal. De spanning is onderhuids te vinden. Echte dreiging is er nooit. De vraag is voornamelijk: Wie is Tessa echt?

Dit verhaal is apart, anders dan anders, origineel. Het heeft een speciale structuur, wat even wennen kan zijn. Door de vlotte schrijfstijl vlieg je doorheen het boek. Dit smaakt naar meer! :-)

3,5 sterren

Meer recensies van kim.leest