Een thriller die geen thriller is

Kitty Bruggeman 25 juni 2020 Hebban Team
De stagiair is de debuutthriller van Helen Monks Takhar met de veertiger Katherine en de twintiger Lily in de hoofdrol. Twee vrouwen uit verschillende generaties die de rivaliteit met elkaar aangaan en daardoor in een venijnig kat- en muisspel belanden met alle gevolgen van dien!

Op de dag dat Katherine kennis maakt met haar nieuwe hoofdredacteur, leert zij ook haar nieuwe stagiaire Lily kennen. De jeugdigheid van Lily is bedreigend voor Katherine, die erg worstelt met de zin van haar bestaan. Toch raakt ze in de ban van Lily en al snel bekruipt haar het gevoel dat er iets niet klopt. Is ze aan het doorslaan of heeft ze gelijk?

Het is een thriller die erg traag op gang komt en het qua spanning echt van de laatste hoofdstukken moet hebben. Daarbij is het wel jammer dat de finale erg ongeloofwaardig overkomt. Tot de finale leer je Katherine en Lily in afwisselende hoofdstukken kennen. De hoofdstukken vanuit Katherine zijn geschreven alsof ze tegen Lily praat en de hoofdstukken vanuit Lily zijn geschreven in dagboekvorm.

Katherine wordt erg negatief en gefrustreerd neergezet en dat maakt het lezen er niet aangenamer op. Regelmatig bekroop mij tijdens het lezen het ‘beige gevoel’ waar Katherine in haar depressieve periode last van had. De andere personages zijn ook niet erg sympathiek.

Al met al is De stagiair een thriller die niet spannend te noemen is en die ik door alle negativiteit met moeite uitgelezen heb.

Meer recensies van Kitty Bruggeman