In één ruk uitgelezen

Kristel 29 februari 2020

AUTEUR:
Geboren in Groot-Brittanië maar woont tegenwoordig in Slowakije. Zijn serie met inspecteur Erica Foster is wereldwijd bekend. Voor mij was nog niet bekend dat hij ook romantische komedies heeft geschreven, deze zijn echter niet vertaald. Tevens is hij begonnen aan een nieuwe misdaadserie met Kate Marshall als privé detective in de hoofdrol “ Nine Elms” hopelijk wordt deze ook vlug in de Nederlandstalige versie verkocht.
THRILLER:
Marissa komt laat thuis van haar werk op Kerstavond. Net wanneer ze de sleutel wil omdraaien hoort ze knerpende voetstappen in de sneeuw achter haar. Wanneer ze haar omdraait heeft ze totaal geen kans, een gedaante met een gasmasker op, snijdt voor ze het goed en wel beseft haar keel in één haal door. De volgende morgen wordt haar lichaam gevonden door haar moeder, net aan de voordeur, vastgevroren aan de stoep. Duidelijk een zaak voor Erika Foster, die amper bekomen is van haar vorige zaak en die moet afrekenen met persoonlijke problemen.
MIJN MENING:
Ik steek het niet onder stoelen of banken, ik ben een echte fan van deze auteur. Een schrijver die het verhaal begint, en je direct bij de keel grijpt met een spetterende moord. Die je aandacht gedurende het ganse boek kan vasthouden door stelselmatig een beetje meer los te laten. Door lekkere korte hoofdstukken, een verhaal dat een mooie snelheid kent en een bijzonder vlotte schrijfstijl. Niet te vergeten menselijke personages die mooi zijn uitgezet, maakte voor mij dat ik dit boek in één ruk heb uitgelezen. Wat kijk ik uit naar een volgend deel van Erica Foster maar ook naar de vertaling met Kate Marshall.

Met dank aan Uitgeverij Lannoo voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Kristel