Een mooi verhaal met een scherp kantje

KristelVe 24 september 2022
Voor de leesclub "De Boekenreizigers" onder leiding van Erna Eikhoudt las ik het boek "Het meisje dat de wereld veranderde".

Lisa is een dertienjarig meisje dat logeren gaat bij haar opa.
Plots laat ze zich op de grond vallen en opa doorziet haar, dat Lisa zich met opzet liet vallen.
Na een korte ondervraging, besluit opa om Lisa het geheim van het leven te zoeken.

Het verhaal is heel vlot geschreven en leest als een trein.
Het staat bol van filosofische uitspraken die naar mijn gevoel ook niet steeds kloppen.
Lisa is 13 jaar oud, ze gedraagt zich soms als een kleuter om dan een paar tellen volwassen uitspraken te doen.
Het verhaal geeft wel wijze raad en levenslessen, toch kreeg ik het gevoel dat het er over was, te zweverig.
Ik begrijp dat de auteur zijn ei kwijt wou in het boek, maar toch bleef ik ondanks de titel op mijn honger zitten.
Want wat heeft Lisa nu werkelijk veranderd in de wereld?

Meer recensies van KristelVe