Een Nederlandse Nicci French

Laura 20 augustus 2020
Dit boek zag ik al een tijdje voorbij komen op Hebban. Toevallig - en gelukkig - zat het ook in mijn Bookchoice pakket. Ik heb het boek in twee dagen uitgelezen en het was fantastisch. Het is een echt Nederlands boek met alle verwijzingen naar de Volkskrant en de NPO, maar het zou niet mistaan als internationale thriller. Vooral het begin van het boek deed me denken aan de nieuwe Nicci French - In hechtenis. Lezers die beide boeken hebben gelezen zullen wel snappen waar ik op doel. De wisselende perspectieven in zowel tijd als verteller voeren de spanning op en zorgden ervoor dat ik eigenlijk niet wilde stoppen met lezen. Wat mij betreft het grootste minpunt is het einde van het boek. Het einde lijkt gehaast en had van mij wat meer pagina’s mogen krijgen. Dat mag de pret niet drukken: wat een geweldig boek!

Meer recensies van Laura