Tegenvallend

Laura19907 19 juni 2020
Sasha de beste vriendin van Ellen is verdwenen. De politie is niet erg happig om de verdwijning serieus te nemen, Sasha is namelijk volwassen en al een keer eerder vertrokken zonder dit te melden.
Ellen probeert haar op eigen houtje op te sporen, maar hierdoor komen dingen van vroeger aan het licht. Daniel, Sasha's pleegbroer, is weer op vrije voeten, na veroordeeld te zijn voor de verkrachting van Karina, een vroegere jeugdvriendin van zowel Ellen als Sasha.
Maar was Daniel hier wel schuldig aan?
Zit Daniel achter de verdwijning van Sasha en is Ellen dan wel veilig?

Het boek begint met de rechtzaak van Daniel. Dit verhaal wordt afgelost door het verleden van Ellen en Karina, de komst van Sasha, Daniel, Nicholas en hun pleegouders en het heden. De perspectieven wisselen steeds wat prettig leesbaar is, wat variatie in het verhaal brengt
Door de goede recensies, leek me dit een goed boek en door de tekst op de achterflap verwachtte ik ook een goede thriller.
Helaas is het een tegenvaller voor mij.
Ik miste de spanning, de twisten in het verhaal in zakken snel in en de verdwijning van Sasha is eigenlijk maar een zijlijntje. Het boek verteld meer de jeugd van Ellen, de vriendschap die opbloeit met Sasha en hoe de vriendschap van Karina verwaterd.
Jongens, drank en feestjes zijn ook aan de orde in hun jeugd en dus ook in het verhaal.
Verder is de verkrachting van Karina en de desbetreffende rechtzaak een groot verhaal, maar zoals gezegd Sasha's verdwijnin niet.
Ook blijven er wat losse eindjes los en is het plot eigenlijk heel voorspelbaar.
Verder is de titel van het boek al een spoiler
Het boek is wel uitgelezen, maar vond het eigenlijk jammer van mijn tijd..
Niet mijn boek, niet mijn verhaal, 2 sterren voor Drie Kleine Leugens

Meer recensies van Laura19907