De kaartenmaker

Lena Blomme 25 januari 2024
Een nieuwe auteur, een debuut. De beschrijving op de achterflap sprak ook wel aan. Meteen een reden om dit boek te lezen.
Het verhaal bestaat uit korte hoofdstukken telkens verteld vanuit een ander personage. En dan is daar ook nog de verhaallijn van Robert uit 1999.
Dit alles belooft een spannend verhaal te worden.

In het begin had ik wat moeite om er in te komen, maar na enkele hoofdstukken dacht ik….dat wordt een boek om in êén ruk uit,te lezen. Je start de zoektocht naar de moordenaar….wie? Waarom? Want naarmate je verder komt heb je wel enkele verdachten op het oog. En wat hebben de gebeurtenissen van 1999 er mee te maken?
En toch….
Na een tijdje vond ik het langdradig worden, zin om ermee op,te houden,,even enkele blz overslaan. Wanneer dan eindelijk duidelijk is wie de dader is,(ondertussen had ik,het ook door) is het boek vrij snel uit.
Maar toch is het einde nog bizar….nog iets om over na te denken….misschien de start van een vervolg? Van een volgend boek met dit personage?

Maar denk niet dat ik dit nog zal lezen

Meer recensies van Lena Blomme