ijskoud vermoord

Lena Blomme 04 oktober 2023
Flaptekst
Om even weg te zijn van haar lastige ex-vriend, besluit Kate een ski-kamp voor kinderen te begeleiden in het skigebied Les Portes du Soleil. Nog voor de kinderen toegekomen zijn wordt het kamp overschaduwd door een moord. Als er een dag later nog een dode valt wordt het kamp stopgezet. Kate weet niet meer wie ze vertrouwen kan. Zeker voor haar kamergenoot Tristan heeft ze uiterst tegenstrijdige gevoelens. Angst en aantrekking liggen gevaarlijk dichtbij terwijl er buiten een zware sneeuwstorm woedt. Afgesloten van de buitenwereld valt er nog een dode en beseft Kate dat de moordenaar wel één van hen moet zijn…

Mijn leeservaring

Dit boek is voor mij een eerste kennismaking met de auteur.. Ik hou ervan om nieuwe auteurs te leren kennen en als het dan een debuut is, ben ik nog extra benieuwd.
Het boek start met een proloog die je meteen nieuwsgierig maakt (cursief gedrukt) Dat deze persoon iets op zijn kerfstok heeft wordt meteen duidelijk. Maar wie is het? Verder in het boek komen nog (cursieve) hoofdstukken die door deze persoon worden verteld.
Het boek speelt zich af in een skigebied. De stukken waar Kate en Tristan gaan skiën brengen je meteen in de sfeer. Vele jaren geleden heb ik het zelf ooit eens een keertje gedaan (geen aangename ervaring).
Het boek leest vlot, zit wel een redelijke mate van spanning in.
Sommige hoofdstukken vind ik wel een beetje lang. Ik heb ze liever iets korter, waardoor je het boek gemakkelijker even neer kunt leggen tussendoor. De auteur is er wel in geslaagd me meteen een slecht gevoel te laten krijgen bij een paar personages. Zal ik gelijk krijgen of niet? En een ander persoon waar ik aan twijfel… is deze wel te vertrouwen?
Hoewel het wel een beetje afloopt zoals ik heb verwacht, ik heb toch genoten van dit boek. Ik zal zeker nog het volgende boek lezen. Ik wil weten hoe het verder met Kate gaat. En echt benieuwd of de goeden en kwaden ook nog in het vervolg zullen opduiken.

Meer recensies van Lena Blomme