Een onverwachte roadtrip

Louise 12 februari 2020
Het leven van Veronica lijkt ideaal op het eerste gezicht, een knappe slimme leerling met volop vriendinnen en ook nog verkering met de knapste jongen van school. Maar onverwacht verandert neemt dit leven een wending wanneer blijkt dat ze zwanger is.
Al vrij snel besluit ze dat ze abortus wil want een baby hoort niet tot haar toekomstplannen, maar in de staat waar zij woont is dit niet mogelijk maar 1600 km verderop wel en zo begint de roadtrip wat in dit boek beschreven wordt.
Onverwacht, het debuut van de scenarioschrijvers Jenni Hendriks & Ted Caplan, gaat in een vlot tempo door de onderwerpen abortus, keuzes, religie, vriendschap, homoseksualiteit. Het boek is makkelijk en toegankelijk geschreven en daarbij ook humoristisch.
Het boek heeft mij aangenaam verrast en zeker de vriendschap tussen Veronica en Bailey, haar ex-BFF die haar begeleidt tijdens deze reis. De meiden maken van alles mee onderweg en leren hierdoor elkaar en zichzelf kennen en gedurende de reis ontwikkelen ze zich van meisjes tot jonge vrouwen.
Onverwacht vind ik een aanrader voor jong en oud, want voor iedereen valt er wat te halen uit dit verhaal.

Meer recensies van Louise