Interessant debuut

Louise 25 juni 2019

Dit debuut van Casey N. Cep is een interessant debuut, de schrijfster heeft het boek in 3 delen opgedeeld zoals de titel al doet vermoeden. Interessant vond ik het omdat het in alle 3 de delen diep ingaat op de desbetreffende persoon.
De moordenaar is een man die handelt uit financieel belang, hij vermoordt verschillende familieleden maar bewijs kan er nooit geleverd worden. Door de dood van zijn familieleden kan hij verzekeringsgeld innen. De schrijfster gaat diep in op het aspect levensverzekeringen, klinkt misschien saai maar is toch echt boeiend om te lezen hoe deze zijn ontstaan.
In het deel over de advocaat lees je over zijn politieke ambities en zijn rol als advocaat van Willie Maxwell, de moordenaar. Keer op keer weet de advocaat de moordenaar uit de cel te houden en als de moordenaar zelf vermoord wordt, treedt hij op als advocaat van deze verdachte en krijgt ook hem weer vrij.
Het laatste deel verteld over Harper Lee, de schrijfster van het beroemde boek To kill a mockingbird, het verteld over haar jeugd, haar schrijven , het succes van haar uiteindelijke enige boek. Want Harper Lee wilde een boek schrijven over de moordenaar en zijn advocaat maar dat kwam uiteindelijk nooit af. Dus bleef het bij dat ene hele beroemde boek.
Interessant om te lezen hoe Harper Lee opgroeide in Alabama met zijn rassenscheiding en slavenhistorie dat nog steeds actueel blijkt te zijn.
Het boek is vlot geschreven, gaat diep op de materie in en door dit boek wil ik zeker To kill a Mockingbird van Harper Lee lezen.

Meer recensies van Louise