Een kijkje achter de schermen

Louise 22 december 2022
“Brussel 1979. Sonja brengt het grootste deel van haar tijd door achter de balie van een groezelige sekscinema vlakbij het Zuidstation. Ze vult haar dagen met het herinrichten van de etalage en het voeren van nietszeggende gesprekken met de klanten. Onder het alziend oog van de oudere en ietwat schuchtere bioscoophouder Marcel klampt ze zich vast aan de liefde van Angela, de stripteaseuse die de voorstellingen aan elkaar danst, en Gilberte, de straatprostituee met het engelengezicht”
Als lezer worden we meegenomen in een dag uit het leven van bovengenoemde personen, we mogen een kijkje nemen in de dagelijkse gang van zaken in een sexcinema in de jaren 70.
Meer dan een kijkje mogen nemen is het ook niet, het is een boekje van 120 pagina’s dik waar je zo door heen bent. Persoonlijk had het verhaal uitgebreider mogen zijn, meer mogen in gaan op de persoonlijke levens van Sonja en Marcel buiten de cinema. De schrijver heeft wel voor de geïnteresseerden een playlist en een lijst met films uit die tijd toegevoegd, dit kan zeker interessant zijn mocht je meer willen weten.
Al met al een prima boek om op een regenachtige zondagmiddag een paar uurtjes in door te brengen.

Meer recensies van Louise