Aanwinst in de feelgood wereld!

Dit is echt heerlijke feelgood! Wat een fijne schrijfstijl heeft MIreille .

Na een pittige tijd met een vervelende scheiding gaat Loes een weekendje weg met haar jongens. Even genieten en tijd voor hun samen. Op de kleine camping ontmoet ze Bart die meerdere keren haar redder in nood lijkt te zijn. Loes is zelf nogal chaotisch en kan zijn hulp wel gebruiken. Ze voelt voor het eerst weer kriebels in haar buik, maar ze kan zich toch niet laten gaan? Deze man is jonger dan zijzelf is! En als hij na de vakantie dan ook nog eens blijkt te werken op de school van haar jongens als gymleraar kan ze het helemaal wel vergeten. Toch?

Mireille schrijft met Binnen de lijntjes een heerlijk debuut. Dit verhaal heeft alle ingrediënten voor een lekkere feelgood die je af en toe zelfs hardop laat lachen. Met een vlotte pen en veel humor trakteert Mireille ons op een verhaal waarin je je als moeder soms zult herkennen, maar waarin je ook meeleeft met Loes, die alle ballen omhoog probeert te houden. Een goede moeder, een goede werkneemster, een goede ex-vrouw, een goede dochter. Wanneer kiest ze voor zichzelf?

De karakters in dit verhaal zijn echt perfect neergezet. Bij allemaal voel je precies hoe ze zijn en dat is soms lekker uitgesproken.

Humor is volop aanwezig en de directheid van Loes sprak me meteen aan.

‘Ach wat kan ik zeggen. Ik heb een zwak voor dames in nood.’ ‘Nou dat doe je dan goed. Alleen nog een cape en voor je het weet heb je je eigen stripboek.’

De opbouw in het verhaal en alle zijdelingse verhaallijntjes die samenkomen aan het einde maken dat Binnen de lijntjes meer dan geslaagd is en dat Mireille Versteeg een aanwinst is in de feelgood wereld! Ik heb hier zo van genoten en las het boek in 1 ruk uit. Nu al zin in haar tweede boek!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke