Op rolletjes; Fijne feelgood!

Wanneer Loïs door haar zus wordt uitgenodigd om mee te gaan op een cruise zegt ze meteen ja. Zonder goed gelezen te hebben, verheugd ze zich er enorm op. Lekker zonnen, luieren en uitslapen, wie zegt daar nou nee tegen? Al snel ontdekt ze dat ze de mail beter had moeten lezen en dat deze heerlijke cruise toch net een beetje anders uitpakt dan wat ze in gedachten had. Gaat dat wel goed komen?

Op rolletjes is een heerlijk kort verhaal wat heerlijk vlot leest. Je stapt samen met Loïs aan boord van Wheels on water, wat Loïs best een vreemde naam vindt voor een boot. Dat het juist een heel toepasselijke naam is ontdekt ze al snel, wanneer ze met een blunder kennismaakt met de eigenaar van het schip.

Met humor en zelfspot brengt Danielle van Helden ons een lekker verhaal met een belangrijk thema. Loïs is een mooi hoofdpersonage en ze is zelf nog wat zoekend met wat ze wil in haar leven. Haar zus zorgt graag voor haar en heeft ook deze ‘cruise’ geregeld. Dat dit tripje Loïs zoveel meer gaat brengen dan een ontspannen reis, heeft Danielle van Helden op mooie wijze beschreven.

Ondanks dat dit een kort verhaal is brengt ze diepgang in het verhaal doordat ze serieuze thema’s verbindt met humor en luchtigheid. Dit zorgt ervoor dat je niet het gevoel hebt een zwaar verhaal te lezen, maar volop geniet van de verhaallijn.

De schrijfstijl zorgt ervoor dat je door de pagina’s vliegt en voor je het weet al aan het eind van het verhaal bent gekomen. De beeldende schrijfstijl maakte dat ik me een voorstelling kon maken van dit geweldige cruiseschip en de leuke medereizigers. (Ik zou best een paar dagen weg willen met deze mensen!) Mijn complimenten voor de schrijfster hoe ze ons als lezers laat voelen dat iedereen gelijk is en dat liefde in alle vormen geen grenzen kent.

‘Je bent moediger dan je gelooft. Sterker dan je eruitziet en slimmer dan je denkt.’ Winnie de Pooh.
En daar kan ik niets anders dan me bij aansluiten.

Dankjewel Danielle van Helden voor dit mooie verhaal, deze fijne feelgood waar de liefde voor elkaar voelbaar is!

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke