Lekker winterse vertrekthriller!

Katja vertrekt met haar kinderen naar Zillertal om een bed and breakfast te beginnen. Ze is net gescheiden en haar kinderen zijn talentvolle skiërs en hebben er wel zin in om zo dichtbij de pistes te wonen. Helaas is niet iedereen even blij dat Katja naar Zillertal verhuist en wanneer ze aankomen in het plaatsje is de bed and breakfast niet achtergelaten zoals afgesproken en staat Katja voor een dilemma. Gelukkig vangt Dietmar hen op. Wanneer Katja er hard aan werkt om alles op rolletjes te laten verlopen neemt er iemand uit het verleden contact met haar op, en dat is niet wat Katja wil. Ze wil het verleden achter zich laten. Maar zal dat lukken?

De schrijfstijl van deze vertrekthriller is laagdrempelig. De sfeer rondom Katja wordt uitgebreid neergezet en je waant je even op de piste van Zillertal. Meteen lees je dat Katja een geheim met zich meedraagt en langzaam aan sijpelen er stukken uit het verleden door het verhaal. Dat zorgt voor een stuk spanning, je wil ontrafelen wat er in het verleden heeft afgespeeld en waarom dat grip houdt op het heden. Wie heeft er nog iets te vereffenen met Katja? En waarom wil Katja dat zo graag uit de weg gaan?

Allemaal vragen die je je gedurende het verhaal blijft stellen en het blijft spannend tot op de laatste bladzijde. Het boek leest makkelijk weg en je vliegt door het boek. Het pré-puberende gedrag van Rowan en Myrthe is realistisch neergezet en wantrouwende gevoel van Katja over Rado en soms ook over Dietmar is voelbaar.

Heb jij al zin om een tijdje te verblijven in Zillertal? Ik zou zeggen, trek iets warms aan, maak een lekkere warme chocomel klaar, kruip met een dekentje op de bank en geniet van deze spannende thriller. Ik durf te wedden dat je hem niet weglegt voordat je hem uit hebt! Veel leesplezier.

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke