Hilarisch boek!

maaike-de-vries 17 maart 2024
Rare snuiters - Johan Klungel

Er zijn heel veel bizarre, gekke snuiters in het dierenrijk. Wat zou jij ervan vinden als je de eigenschappen van één die dieren had?

Bijvoorbeeld heel goed kunnen ruiken zoals de grizzlybeer, heel goed zien zoals de libelle of horen zoals de grote wasmot? Daar kon ik me nog wel wat bij voorstellen. Maar wat als je doorzichtig zou zijn? Huh? Bestaat er een dier dat doorzichtig is? Jazeker, het is de glaskikker en ze zijn heel klein en worden ook wel spookkikkers genoemd.

Dit fijne informatieve prentenboek voor kinderen van 5 jaar en ouder prikkelt enorm de nieuwsgierigheid en moedigt aan om steeds weer opnieuw (voor) te lezen. De zinnen zijn kort en grappig, maar bevatten soms ook uitdagende woorden. Dat is juist hartstikke goed voor uitbreiding van de woordenschat.

Het leukst zijn de stripjes waar de handige eigenschappen toegelicht worden. Bijvoorbeeld bij ‘doorzichtig zijn’: “je moeder hoeft niet lang meer te zoeken naar wie de snoeppot heeft geplunderd.” Of bij ‘wat als je van kleur kon veranderen’: “je wint altijd met verstoppertje”.

Een hilarisch boek waar veel kleuters (en hun ouders/leerkrachten/enz.) van zullen smullen! Verschenen bij Clavis.

Meer recensies van maaike-de-vries