Fantastisch idee voor een verhaal met goede uitwerking

Mandy 27 september 2019
Veel liefs gaat over Tiffy die uit een moeilijke relatie komt met een dominante man. Ze heeft snel onderdak nodig, maar met weinig geld is dat nog niet zo eenvoudig in Londen. Tot ze op een advertentie stuit van Leon. Hij heeft geen kamer over, maar wel een bed en kan het geld goed gebruiken om de advocaat van zijn broer te betalen. In eerste instantie hebben ze duidelijke regels: zo zullen ze elkaar niet ontmoeten, slapen ze ieder aan een eigen kant van het bed en communiceren ze alleen via briefjes. Maar regels zijn er om verbroken te worden…

Veel liefs is een ontzettend fijn boek met een luchtige en grappige schrijfstijl. Het boek wordt verteld vanuit zowel het perspectief van Tiffy, als het perspectief van Leon. Beiden hebben een eigen stijl, die de schrijfster goed door weet te voeren in de hoofdstukken. Zo leer je beide personages goed kennen en is het toch duidelijk dat het om twee totaal verschillende persoonlijkheden gaat.
Het leuke aan dit verhaal is dat de bijpersonen ook een belangrijke rol hebben en op verschillende manieren en in verschillende verhaallijnen betrokken worden, waardoor je ook hen goed leert kennen.

Het boek is ongelooflijk schattig en de schrijfster heeft een zeer leuk verhaal neergezet. Het idee voor dit verhaal vond ik al fantastisch, maar de uitwerking is gelukkig net zo goed, waarmee mijn verwachtingen dus zijn uitgekomen.

Meer recensies van Mandy