Hetzelfde verhaal (als Mijn zoete wraak), maar een veel betere uitwerking

Mandy 30 juli 2019
Amy komt eerder terug dan gepland van haar werk in New York om haar verloofde Jack en beste vriendin Melissa te verrassen. Als ze thuis komt liggen er allemaal spullen en een koffer die ze niet kent. Ze besluit te doen alsof ze van niets weet en appt haar verloofde dat ze naar huis komt en vanavond landt, ondertussen vanaf een bankje in het park aan de overkant, het huis in de gaten houdend. Ook is Amy ontslagen van de serie waarin ze een rolletje heeft en de vrouw met wie Jack het doet blijkt niemand minder te zijn dan haar beste vriendin Melissa. In een klap is ze dus alles kwijt.

Amy is eind dertig en normaal zijn de hoofdpersonages van die leeftijd al in een andere fase van hun leven, maar Amy niet. Ze heeft het nog niet helemaal voor elkaar met haar carrière, staat op het punt te trouwen, heeft geen kinderen. Dit maakt het voor mij makkelijk om me in te leven in haar.

Ik vind het een erg leuk boek, met een zeer vermakelijke schrijfstijl. Het bevat humor, goed uitgewerkte personages en toffe wendingen. De hoofdpersoon is een sterke vrouw en tijdens het lezen krijg je bewondering voor de keuzes die ze maakt. Dat is voor mij een verschil met haar vorige boek Mijn zoete wraak. Natuurlijk is hetgeen dat opvalt wel de bizarre overeenkomst met datzelfde boek. Zonde dat de schrijfster bijna 1 op 1 het verhaal heeft overgenomen, maar voor mij is dit wel versie 2.0, want het is wat dat betreft veel beter uitgewerkt. Wel is het jammer dat de nadruk ligt op het wraak nemen op Melissa, de vriendin. Terwijl haar verloofd net zo fout zit en misschien nog wel fouter is. Mel is overigens echt het meest vreselijke personage dat je je in kunt denken en het is naïef van Amy om haar niet allang als vriendin te hebben gedumpt.

Wanneer je nog niets van Jane Fallon hebt gelezen, is dit zeker een aanrader. Lees dan wel deze, en Mijn zoete wraak niet. Als je Mijn zoete wraak wel al hebt gelezen en je vond dat een erg leuk verhaal, lees dit boek dan ook, het zal niet tegenvallen. Maar vond je Mijn zoete wraak al niet zo heel leuk, dan kun je deze misschien beter overslaan.

Meer recensies van Mandy