Mooie zinnen, interessant verhaal, maar ook bij vlagen saai en lastig

Mandy 03 augustus 2019
Desalnietbemind gaat over Martha, een verse weduwe. Ze vindt in de werkschuur van haar net overleden man Victor een schrift. Hierin staat met pen het verhaal beschreven over de lagere schooltijd van Victor. Martha besluit de oude schoolvrienden van Victor op te zoeken om hier meer over te weten te komen. Naast het geheim over zijn jeugd, komt ze er ook achter dat hij haar ontrouw is geweest. Een reeks ontmoetingen volgen en beetje bij beetje worden er steeds meer geheimen onthuld.

Tijdens het lezen van dit boek ben ik allerlei fases door gegaan. Het boek bevat ontzettend mooie zinnen, maar ook saaie passages en soms lastige dialogen. De schrijfstijl is prettig, maar vergt wat leeservaring. Soms las het boek aan een stuk weg, om vervolgens weer in erg rustig vaarwater te komen.

Er zijn veel personages, dat maakt het lezen soms wel lastig, omdat er een hoop namen te onthouden zijn en dit kan voor verwarring zorgen. Vaak heb ik gedacht: waar gaat dit heen? Beetje bij beetje kom je achter steeds meer informatie net als de hoofdpersoon. Net wanneer je denkt dat je het door hebt en er allerlei onthullingen zijn gedaan, is daar aan het einde een zeer interessante plottwist. Die plottwist heeft voor mij voor een extra ster gezorgd. Het einde doet zelfs aan als een thriller. Dit maakt het boek voor mij origineel en heeft me dan ook verrast.

Meer recensies van Mandy