Het kostte me enige moeite om in het verhaal te komen. Niet zozeer omdat het verhaal niet goed was - de schrijfstijl is fantastisch; heel knap hoe goed Renia op zo'n jonge leeftijd kon schrijven - maar omdat Renia van de hak op de tak ging. Ik was heel blij dat ik door bleef lezen, omdat er achterin het boek veel werd verduidelijkt door haar zus Elizabeth 'Arianka' Banks. Het is zo tragisch hoe Renia aan haar einde is gekomen. En hoe tragisch het voor Zygmund geweest moet zijn, dat zijn ouders samen met zijn grote liefde werden doodgeschoten. Het is bijna onmogelijk voor te stellen voor iemand die de oorlog niet heeft meegemaakt. Het boek heeft veel indruk op mij gemaakt, maar doordat het soms wat lastig te volgen is - door het eerder genoemde 'van de hak op de tak springen', krijgt het boek drie sterren. Maar voor Renia kan ik niets anders dan bewondering en respect opbrengen en ik weet zeker dat als ze de oorlog had overleefd, dat ze een hele grote schrijfster zou zijn geworden.

Reacties op: Mooi boek over Renia Spiegel

Het dagboek van Renia Spiegel - Renia Spiegel
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,99 Bestel het e-book € 6,99