Absolute aanrader!

Marceline de Waard 18 oktober 2020 Auteur
‘Toch schreef ik het op’ Het korte eerste hoofdstuk dat eindigt met deze zin nodigt uit en maakt nieuwsgierig naar meer. Vanaf het begin van deel één greep deze roman mij vast. Een verhaal dat, volgens de flap, iedere vrouw kan overkomen maar voor mij uniek is door de wijze waar Mili van Veegh de pen hanteert. Kleurrijk en direct, eigenzinnige zinsconstructies en origineel woordgebruik.
Op beeldende wijze schetst zij hoe de liefde voor een verkeerde man een vrouw te gronde richt.
Het verhaal draait om Jitzak, een beschadigde man die met leugens en aangrijpende praatjes iedereen een rad voor ogen draait. Een man die de vrouwen die van hem houden, misbruikt en beschadigd achterlaat.
In het boek wordt zijn verhaal verteld door Zizzel, die als hoofdpersoon mijn hart stal. Haar kracht en veerkracht geeft het verhaal een extra dimensie en laat de lezer met hoop achter.

Meer recensies van Marceline de Waard