Vriendschap is als een bloem

Marij Bosma 12 augustus 2019

De omslag van de historische roman Heimweeland is prachtig en mede hierdoor ben ik het boek gaan lezen. Zou de hop op de omslag een rol gaan spelen in het boek? Voor mij een vraag en die vraag nodigt natuurlijk uit om verder te lezen.
Het verhaal begint in het heden met Milla, een vrouw, die steeds op zoek gaat naar verloren plaatsen. Deze zoektochten en bevindingen van de verloren plaatsen worden gedeeld met anderen op een site. Maar nu houdt Milla haar vindplaats geheim. Ze heeft resten van een hotel gevonden in het Thüringer Woud en in de kelder een schriftje van een jong meisje, Christine. De ontdekking van het schriftje in de kelder laat haar niet meer los en ze wil meer weten over de familie en het familiegeheim.
Milla gaat contact zoeken met Christine en de twee vrouwen besluiten om samen op zoek te gaan naar de familie en het familiegeheim. De vriendschap tussen Milla en Christine is als een bloem, die moet groeien. De vriendschap groeit ook en mede door deze vriendschap kunnen zij samen het verleden en heden verwerken en het familiegeheim oplossen.

Meer recensies van Marij Bosma