Twisted minds

Martijn '69 26 mei 2020
In zijn (originele, in thrillervorm geschreven) dankwoord zegt Fitzek het al met enige zelfspot, zijn thrillers zijn wel eens wat vergezocht. Dat had ik ook bij het lezen van dit boek.

Het is hartstikke spannend, buitengewoon origineel, de korte hoofdstukken lezen lekker weg, maar het is bij vlagen wel erg ongeloofwaardig hoe het er in de kliniek aan toe gaat en de uiteindelijke ontknoping eigenlijk ook, maar goed, die vond ik dan wel weer mooi bedacht, dus dat neem ik Fitzek dan maar niet kwalijk. De bewegingsvrijheid van Duitslands gevaarlijkste en meest gestoorde psychopaat, dat geloofde ik niet. En dat vond ik toch wel een minpuntje.

Maar verder, zoals gezegd, een prima thriller. Fitzek slaagt er goed in je erg nieuwsgierig te maken naar wat er aan de hand is en speelt -zoals Brusselmans dat zo treffend uitdrukt- regelmatig met uw kloten.

Meer recensies van Martijn '69