prachtige roman

MijnBoekKeuze 20 januari 2024

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.. wat een prachtig verhaal!
Zo mooi, hartverwarmend en gepassioneerd geschreven, vol details over de omgeving, het landschap en de personages.

Het verhaal gaat over de 22 jarige Evy die in 1962 alle schepen achter zich verbrand en een nieuw leven op gaat bouwen ver weg van haar familie. Ze woont een poos in een motel, maakt vrienden, vind een baan en leeft haar leven.
Op een dag is ze toe aan verandering en koopt ze een lunchroom in Beaufort. De zaak draait goed en Evy is gelukkig.
Dan stapt er een middelbare man binnen en plots verandert alles, Ansel Benning met dubbel N is waar ze al die tijd op heeft gewacht en gelukkig is de liefde wederzijds. Ondanks alle tegenwerpingen van vrienden en familie over het leeftijdsverschil worden ze verliefd en trouwen zelfs. Ze hebben een gepassioneerde liefdesrelatie.

De emoties in dit boek zijn zo echt en mooi.. het deed mij echt wat, zo ingrijpend en indrukwekkend als het einde.. pff als ik thuis had gezeten had ik mijn tranen de vrije loop gelaten, maar nu op het werk heb ik meerdere malen flink moeten slikken.
Ik moest eerst even nadenken (wat terug lezen) maar toen snapte ik de laatste hoofdstukken en aan het einde is alles duidelijk en komt het samen (verder zeg ik niets want: spoilers!!)

Werkelijk heel mooi, dank je wel Jerrad

Meer recensies van MijnBoekKeuze