Genieten van de horror

Natasja (Tazzy) J. 18 december 2019
J.Sharpe- Donkere herinneringen

In deze bundel kun je heel veel verhalen vinden van J. SHARPE. Ze maken je nieuwsgierig, emotioneel en behoorlijk zenuwachtig soms. Het ene verhaal raakt je, het andere raak je niet meer kwijt. Ik heb er van genoten. Ik heb duidelijk een paar favorieten, maar zal ze allemaal even kort, maar krachtig bespreken,zoals men van mij gewend is! Zonder de titels te noemen, natuurlijk.

*stel dat je de kans krijgt om je overleden geliefde toch nog ouder te mogen zien worden? Dit verhaal is echt prachtig.

*durf jij te wensen dat je iemand anders was? Na dit verhaal niet meer…

*een helse vlucht met een vliegtuig die landt op de wolken. Dit is een van mijn favorieten. Het heeft een beetje de sfeer van Stephen Kings Langoliers, maar heel anders tegelijkertijd. Het is zo origineel, dat ik er echt van heb kunnen smullen.

*een engel neemt de zaken waar, voor God. Dit gaat helemaal mis, omdat híj de hemel moet ontlasten van nog meer zielen.

*rijk vs arm

*gruwelijke geboorte

*eenzaamheid op een verjaardag

*enge stalker

*wat als je lichaam gestolen/overgenomen wordt door een psychopaat?

* wat is sterven en hoe voelt dat?

*horror boomhut

*afscheid nemen

* koud en warm vinden elkaar. Dat klinkt tegenstrijdig, maar het is een heel mooi verhaal.

*een autist komt in zijn nachtmerrie terecht

*een dystopische wereld, waar voedsel schaars is. Deze vond ik echt goed creepy en behoorlijk heftig.

* je krijgt een kijkje door de ogen van een ter dood veroordeelde die geëxecuteerd gaat worden. Deze was ook levensecht, emotioneel en aangrijpend.

* een gruwelijk kijkje in het leven na de dood

* heb jij vroeger een denkbeeldig vriendje gehad? Emotioneel, duister. Deze greep me echt.

Elk verhaal heeft eerst een voorproefje. Daar geeft de auteur informatie over hetntot stand komen van het verhaal en waarvoor of waardoor hij het heeft geschreven. Dit is echt heel erg leuk, om een kijkje achter de schermen van een verhaal te kunnen kijken.

De thema’s zijn best duister, soms erg herkenbaar, maar ook helemaal nieuw voor de lezer. Maar iedereen zal er iets in herkennen, uithalen of ingezogen worden. Dat is zeker waar. De schrijfstijl is goed en pakkend, wat erg knap is voor korte verhalen. Want dan moet een verhaal toch sneller op gang komen, dan in een volledig boek. Dat is echt goed verwerkt.

Bij een aantal verhalen heeft de auteur autobiografische aspecten gebruikt. Je vraagt je dan wel af, wat precies. Want van bepaalde dingen wil ik ook echt niet dat ze waargebeurd zijn. Dus denk je: ik hoop dat het horror gedeelte niet echt is!

Een aantal verhalen vond ik echt supergoed. Ik zit op de 4 tot 5 sterren per verhaal. Er is er geen 1, die voor mij minder goed was. Dus ik geef 4,5 sterren.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.